تبریز ویکی لینکلر

 
رقص آذربایجانی 1 Azeri Dance
نظرات |

رقص آذربایجانی قسمت اول

اولا تبریک عید...
باغچامیزا گلدی باهار، یاشیل شالی سردی باهار
گل دئدیم گلمه دی یار ،گلمه دی یار
منی یادا سالسان اگر،اوره ییمی آلسان اگر
آی جئیران سئوگیلیم ، مهربان سئوگیلیم
سیریمی بیلمه دین ، بیلمه دین یار
اوزون دئدین گوزله منی،شیرین سوزله دینله منی
گوزله دیم گلمه دین یار، گلمه دین یار


bayram

دوما شادی بعد از گل طبیعت و جشن بیدار شدن زمین ...!

شمس تبریزی سه شکل از ظهور حالات روح انسان کامل در حال تصوف را در موسیقی، رقص و شعر می داند. همچنین شمس تبریزی شادابی انسان، صمیمیت او با دیگران و باز کردن ذهن او برای پذیرش تمام دانستنی ها و علم ها را در رقص می بیند.

نماد حرکتهای رقص آذربایجانی علت ایستادن روی پنجه داشتن قامتی کشیده و سرعت عمل بالا. جلو بودن سینه نشانگر سپر برای دفاع از خاک و ناموس. دستهای باز نشانگر آزادی و تمایل به پرواز. سر را بالا نگه میداریم تا نشان دهیم ملتی همیشه سربلند هستیم. طریقه نگه داشتن دستها بدین صورت میباشد که در سه زاویه مختلف حتما باید ۹۰ درجه باشد. رقص آذربایجانی الهام گرفته از تاریخ و طبیعت، ریاضی (هندسه)، ادبیات حماسی، هنر (نقاشی) است.

مرد تبریزی با حالت رقص آذربایجانی - گروه سهند دانس
مرد آذربایجانی

رقص مردان آذربایجان در کنار سهند
سهند

یک پرش جانانه کنار ستارخان باقرخان - موزه مشروطه
تبریز

تبریز

من نمیدونم و نمیتونم در کار بانوان دخالت کنم که کی هستن و کجا هستن!
رقص آذری

رقصهای ملی و فولکلوریک آذربایجان هماهنگ با موسیقی ملی و اصیل آذربایجانی شکل گرفته است. این رقصها توسط مردم آذربایجان خلق شده و نسل به نسل به مرور زمان وشفاهی به ما رسیده ­اند. رقص آذربایجانی با توجه به ویژگیها و خصوصیات خاص، تنوع و فرمهای بسیار و موسیقی جذاب خود متمایز از سایر رقصهاست. در این رقصها تمامی احساسات و باورهای مردم آذربایجان هماهنگ با موسیقی زیبا و پرمحتوای آذربایجانی اجرا میگردد. این رقصها از زمانهای بسیار قدیم تا به امروز توانسته اعتبار و ماهیت خود را حفظ و به عنوان یکی از هنرهای زیبای فرم در جهان به رسمیت شناخته شود. از این رقص به عنوان تنها رقصی می توان نام برد که هیچ یک از رقصهای سایر ملل را تقلید نمیکند. به عنوان مثال حرکات دست و پا که مردان در این هنر بکار میبرند و یا ظرافتی که در حرکات زنان است در نوع خود بی نظیر است. علاوه بر ویژگی های قید شده در بالا یعنی حرکات موجود در این رقص، موسیقی و لباس خاص و متفاوتی برای هر رقص وجود دارد.


رقص های آذربایجانی در قالب شعر

اوزان قارداش چال قوپوزون
چال قوی«خان چوبان» اویناسین
«کوراوغلو» «میصری» بئلینده
چال «آذربایجان» اویناسین


«خالا باجی» الده «قاوال»
«زغالی» چال،«واغزالی» چال
«ایلک باهار» داغدا «مارال»
چال باغدا باغبان اویناسین

رقص آذربایجانی قفقازی کودک

[http://www.aparat.com/v/v6jgu]

رقص آذری زیبا اوتلار دانس
[http://www.aparat.com/v/23lzp]



«نابات خانیم» « ناز ائیلمه»
«دارچین» چایین آز ائیلمه…
«نعلبکی» «ناز- ناز» ائیلمه
چال الده فینجان اویناسین

«توی رقصی» چال هر بیر باشدا
«رنگی دسمال» « ساری باش»دا
بیر قیز گلیر «اون دورت» یاشدا
زیل چال «چیت تومان» اویناسین

Azeri Dance
آذربایجانی

نقاشی

شاه گلی

لزگی

«جامیش باغا گیردی» گلین
«لالا» «بنوشه»‌نی درین
«نه قشنگ‌سن» «ساری گلین»
سن اوینا «جئیران» اویناسین

«آذربایجان مارالی»ن چال
«بایرام سوئیتاسی»ن اوجال
«توراج» یاشا، قارتال قوجال
اوره‌کدن چال جان اویناسین

رقص آذربایجانی مردانه

[http://www.aparat.com/v/fcB2m]

هنر رقص آذربایجانی
[http://www.aparat.com/v/VoODa]


«اوزون دره» آیین اوچو
«یاللی» گئدیر«یوز بیر»«اووچو»
«آی بری باخ» بیزیم تویچو
چالدیر تار- کامان اویناسین

چال «قوبانین آغ آلماسی»ن
« گلین گتیرمک » هاواسین
«کور اوغلونون قایتارماسی»ن
«جنگی»« پهلوان» اویناسین

azərbaycan

dance

ترکی

برقص

چال آشیق چال، سن چالاندا
اولدوز اوینار کهکشاندا
«تره‌که‌مه» تار – کاماندا
تیتره‌سین قارمان اویناسین

بو ائل تویلو بوساطلی دیر
کوراوغلولو قیرآتلی دیر
گله‌جک خوش ساعاتلی دیر
چال «آذربایجان» اویناسین.

رقص آذری در تهران
[http://www.aparat.com/v/tYTeg]


رقص چیست؟
رقص بازتاب جغرافیا، آب و هوا، موسیقی، نحوه زندگی، باورها، و تاریخ مردم است. بستگی به خصوصیات و شرایط منطقه ای دارد. برای مثال آب و هوا عامل بسیار مهمی است. معمولا، رقصهای مناطق سردسیر شامل حرکات سریع و قوی، حرکات نیرومند و عملکرد تند هستند. رقصهای مناطقی با آب هوای بسیار گرم دارای حرکات روان و نرم بوده و بیشتر سلیس و آهسته هستند. در مناطق گرم به نظر میرسد که رقصها توازنی از حرکات نیرومند و آهسته است. ساکنین مناطق کوهستانی نسبت به کسانی که در مناطق هموار زندگی میکنند بیشتر گرایش به حرکات انفرادی با جابجایی کم دارند و رقصهای آنان متمایل به حرکات درجا است در حالی که رقص مردمان مناطق سردسیر همواره شامل حرکاتی از این سو به آنسو میباشد و مانند این است که آنان سوار کارانی بودند که در منطقه ای وسیع میتاختند.

تنوع فرمها، الگوها در رقص فولکلوریک متغیر است. رقص میتواند با و بدون شریک رقص ، بصورت دایره ها، مربع ها، یا صفهای بلند، بصورت چند نفره یا به تنهایی انجام شود.

azeri

قفقازی

folk

رقص

رقصها به عنوان وسیله ای برای بیان آفریده شده اند، در این مورد میتوان به رقصهای عروسی، رقصهای جنگی، رقصهای اعتراضی، رقصهای عاشقانه، رقصهای کار، رقصهای مذهبی، و رقصهای مخصوص روزهای تعطیل اشاره نمود.

رقصهای فولکلوریک بسیار اجتماعی بوده و ذاتا برای تفریح میباشند. هر ایفاگر رقص، عضوی از گروه بزرگی است، و ایفاگران در بسیاری از رقصها الگوی حرکتی خود را تغییر میدهد و ارتباط را بین افرادی که توانایی دارند ارتقا میدهد مگر اینکه خجول و کمرو باشند.
رقص فولکلوریک به افزایش حرکات ریتمیک، هماهنگی عصبی-عضلانی، تعادل، و وقار کمک میکند. رقص چالشی برای یادگیری مهارتهای جدید است و بدون توجه به سن، به شرکت کنندگان خرسندی ناشی از موفقیت و مقبولیت را میبخشاید.

رقص معمولاً به حرکت‌های انسان که برای بیان یک حالت انجام می‌گیرد گفته می‌شود. رقص می‌تواند در یک محیط اجرایی ، روحانی یا اجتماعی اجرا شود . واژه رقص همچنین برای نشان دادن جنبش‌های موزون و ترازمند جانداران و اشیاء دیگر به کار می‌رود مانند رقص برگ‌ها، رقص جفت گیری در جانوران یا رقص باد .


رقص آذربایجانی خان چوبان
[http://www.aparat.com/v/2GZWS]


رقص یکی از شاخه های جدایی ناپذیر هنرهای زیبای ملت های جهان است . هر ملتی دارای رقص های مخصوص به خود می باشد . در عصر حاضر این نوع هنر انکشاف زیادی نموده و در نوع خود به شاخه های گوناگونی تبدیل گشته است . رقص نوعی از هنرهای زیباست که بر اساس اجرای حرکات موزون و کشش بدن انجام می شود. رقص به عنوان هنر پنجم از هنرهای هفتگانه به شمار می‌آید .

در ادبیات بسیاری ملل رقص حرکت و جنبشی برخاسته از درونیات و ذات و جوهره آدمی و پیوند و اشتراکات جسم و روح انسان با جهان خلقت است. در عرفان خیلی از اکاتب و ادیان نیز رقص و کاربردهای آن از جایگاهی ویژه برخوردار بوده اند. رقص درواقع بیان حالتی یا انتقال مفهومی و یا تحریک به حرکت یا حالتی است که ادیان مختلف نسبت بدان جهت گیری های متفاوتی دارند.

در گونه ای از رقص ها نفسانیات و نیروهای جسمانی انسان دخالت دارند و رقص مجموعه حرکاتی است برای انتقال روحیات جسمانی و در مواردی ارضاء نیازهای شهوانی است. اما در دیگر مکاتب و فرهنگ ها رقص نوعی هنر است در کنار دیگر هنرها برای انتقال پیام و ارتباطات انسانی.

رقص آذری

گروه سهند

ترکها

رقص آذربایجان

مهمترین مصداقی که از رقص در روزگار باستان و بین عرفا و متصوفه می توان یافت رقص سماع است که تمرینی است برای رسیدن به حالتهای روحانی متعالی که نه در ظرفیت جسمی و نه روحی آدمهای عادی نیست که به چنین مراتبی دست یابند. از این روست که رقص سماع نوعی تمرین عرفانی است که شانیت آن از حرکت ذرات بر مدار عشقی حقیقی است که با چرخش های متوالی عاشق را محو و ذوب در آن می کند. این تمرین استعاری از جنبش نامیرای ذرات بر گرد الکترونها که نتیجه اش شکل گیری هستی و وجود هست را نیز متبادر می کند و فرضیه ای است بر شناخت ذرات وجودی اجسام و جهان هستی، قرن ها پیش از کشف مولکول، اتم و ذرات درونی آن.

حکیمان و ادبیان و شعرای ایران بسیار در باب رقص گفته اند و نوشته اند و سروده اند و جای جای مکتوبات و مکنونات قلبی مشاهیر و مفاخر علمی و ادبی این مرز و بوم مملو است از کنایه ها و اشاراتی از رقص و ابزار ضرب و طرب چه در شکل حقیقی و آشکار و چه به صورت نمادین و با زبان استعار.
رقص یک نوع هنر اجرای ریتمیک حرکات بر اساس انعطاف پذیری بدن انسان است. توضیح ارائه شده در دایره المعارف سوویت کامل نیست چرا که در تاریخ بشر قبل از پیدایش هنر و هنر آفرینی،رقص موجود بود. تکامل تدریجی رقص از گردش موزون و پریدن از آتش تا انجام مراسمی با فرمهای بدیع، حرکات ظریف، پانتومیم، تقلید و نقل، راه درازی را پیموده است. این سلسله از حرکات با مفهوم شکار، کمین، ردیابی، رماندن، گرفتن و جنگیدن و با تمثیلهایی چون فرا رسیدن بهار،بیداری طبیعت، کاشت، برداشت محصول، باغ چینی، صید ماهی، کومه سازی و در نهایت در حرکات موزون پهلوانی و حماسه هایی با شمشیر کوراوغلو، با سینه ای فراخ، با نگاهی به دوردست، مغرور و گاه آرام، گاه تند، پایکوبان، با پرشها و جهش های سریع و نشانی از مهارتهای جنگی، با ریتم تند طبل ها، به اوج می رسد.

گروه رقص

اویناماق

آموزش رقص

فرهنگ

هنرمند

رقص برای تمام موجودات زنده راهی برای برطرف کردن یک احتیاج غریزی است. حتی جمادات نیز در حال رقصیدن هستند و تنها یک حقیقت مطلق وجود دارد و آن “حرکت” است و رقص نیز یک حرکت هدفدار و دارای انتظام. در نگاه شاعر فیلسوف آذربایجان، حسین جاوید از اجسام میکروسکوپی (اتم و آنچه درون اتم) گرفته تا اجسام تلسکوپی و ماکروسکوپی (ستارگان و سیارات) تماما در حال رقصند.
بر خلاف برخی از فعالیت های انسان اولیه مانند ساخت ابزارهای سنگی، شکار، نقاشی در غار و غیره، رقص هیج نوع جسم فیزیکی از خود به جای نمی گذارد . بنابراین صحبت کردن درباره زمان ورود رقص به فرهنگ بشر غیرممکن است. با این وجود، قطعاً رقص بخش مهمی از مراسم، تشریفات، جشن ها و سرگرمی بدوی ترین تمدن های بشر بوده است. باستان شناسی ردپاهایی از رقص را در دوران قبل از تاریخ از جمله در نقاشی های مقبره های مصری در حدود ۳۳۰۰ قبل از میلاد و نقاشی های پناهگاه صخره ای بیمبتکا در هند نشان می دهد .
یکی از بدوی ترین کاربردهای سازمان یافته رقص در بازگویی نمایشی داستان های اساطیری بوده است. در واقع قبل از معرفی زبان های نوشتاری، رقص یکی از روش های اصلی انتقال این داستان ها از نسلی به نسل دیگر بود.
یک کاربرد اولیه دیگر رقص، استفاده از آن به عنوان مقدمه نشئگی حالات خلسه در آداب شفا دهنده بوده است. هنوز هم در فرهنگ های جنگل بارانی برزیل و صحرای کالاهاری برای این کار از رقص استفاده می شود. منشأ رقص های سریلانکایی به دوران بسیار کهن قبایل بومی و ” یاکا “ها (شیاطین) برمی گردد. طبق افسانه های سریلانکایی، رقص های کندیان به ۲۵۰۰ سال قبل بر می گردند و مربوط به یک مراسم جادویی هستند که طلسم یک شاه افسون را شکست.


برنامه رقص آذری در شیراز
[http://www.aparat.com/v/8RV90]


لیست انواع رقص‌های فولکلوریک قدیمی آذربایجانی
رقص جیرانی
رقص آسما کسمه
رقص آبایی
رقص آذربایجان
رقص آستا قاراباغی
رقص آسما کسمه
رقص آغیر قاراداغی
رقص آلچا گولو
رقص آواری
رقص آی بری باخ
رقص انزلی
رقص اوچ بادام بیر قوز
رقص اوچ نومره. دورد نومره. بش نومره. آلتی نومره

azerbaijan

آواز

حرکات موزون

یاللی

رقص اوزون دره
رقص اون دورد نومره
رقص ایکی آروادلی
رقص بریلیانت
رقص بنؤوشه
رقص پهلوانی
رقص تامارا
رقص توی (عروسی)
رقص توراجی
رقص ترکمه
رقص جامیش باغا گیردی
رقص جنگی
رقص جیرانی


رقص آذربایجانی شبکه یک سیما
[http://www.aparat.com/v/3YqSa]


رقص جهری بی یم
رقص چاتتادی
رقص چال پاپاق
رقص چیت تومان
رقص خالاباجی
رقص خان­ چوبانی
رقص دارتما یاخام جیریلدی
رقص دارچینی
رقص دسمالی
رقص رنگی
رقص زوغالی
رقص ساری باش
رقص ساموخ

علی فرشباف

رقص محلی

دانس

رقص آذری

رقص سمنی
رقص شالاخو
رقص شاهسونی
رقص شکی
رقص عنابی
رقص قازاغی
رقص قایتاغی
رقص قوچعلی
رقص قوفتا
رقص قیتقیلدا
رقص قیزلار بولاغی
رقص قیزیل گول
رقص کئچی مه مه سی
رقص کسمه
رقص کندیری
رقص کوراغلو
رقص کوراغلونون قایتارماسی

من تورکم آذربایجان بالاسی
اهل

اصیل

تار

موسیقی

رقص گلین آتلاندی
رقص گلین گتیرمه
رقص گلین هاواسی
رقص گول گز
رقص گولمه یی
رقص لاله
رقص مجسمه
رقص میصری
رقص میرزایی
رقص میرواری
رقص نازنازی
رقص واغزالی
رقص وئلاچولا
رقص هالای
رقص هئیراتی
رقص هئیوا گولو
رقص یاللی
رقص یئرلی
رقص یوز بیر

شاخسی (شاه حسین) رفتن که در ماه محرم در بین مردم آذربایجان رواج دارد در اصل یک رقص و رژه نظامی بوده‌است.


رقص خارق العاده لزگی هنر قزاقی آذری
[http://www.aparat.com/v/2PqRa]


فهرست انواع رقص‌های فولکلوریک معاصر آذربایجانی
آذربایجان مارالی
آغ چیچک
آیشات
اوزومچی
اووچی
ایلک باهار
بایرام سوئیتاسی
بختوری
چوبان رقصی
چوبانی
داغلار گوزلی
داغلی رقصی
دیلیجان
دیاموند
ساری گلین
ساز
شیخ شامیل
عاشق آبادی
قاراباغ یاللیسی
قاوال
قیسقانج
لزگی
مارال
مزه لی
نابات خانیم
ناز ایلمه
نعلبکی
نه قدر قشنگسن
یوردو- یوردو

کیش

موزیک

مراسم جشن

عاشقانه

Welcome to the wonderful world of folklore Azeri dance! You are about to experience folk dancing, the oldest form of dance. It is the basis for many other dance forms. The term folk dancing is usually defined as “the dance of the common people”. Just where or when it began is impossible to document. Archaeologists and historians say it was a basic part of early peoples’ culture as they used dance to communicate their emotions through movement and rhythm. People have danced and still dance in celebration, for survival, to socialize, to communicate with the spiritual, and to express their membership and identity in communitie

Benefits
…Dance reflects the geography, climate, music, lifestyles, beliefs, and history of a people. It takes on the characteristics of the local. For example, climate is a factor of great importance. Generally, the dances from frigid climates are quick-moving with strong, vigorous movements and sustained action. Dances from very warm climates have fluid movements and are more flowing and slow. In temperate climates, the dances seem to be more balanced between the vigorous and quiet actions. Mountain dwellers tend to be more isolated and less mobile than those who live in the plains, and their dances tend to be done in one place, while the dances of the people of the plains fly across the floor as through the dancers were riding horseback across the great open plains

رقص آذربایجانی

cultures

music

azarbayjan

dance azeri

The forms, patterns, and functions of folk dance vary as much as the cultures. The dances can be done with or without partners; in circles, squares, or long lines; in threesomes, foursomes, or alone. As a means of expression, dances such as wedding dances, war dances, contest dances, courtship dances, work dances, religious dances, and special holiday dances have been created
Folk dancing is very social and recreational in nature. Each dancer is a member of a larger group, and dancers change partners frequently during many of the dances, promoting communication between people who might otherwise be too timid. Folk dancing helps to develop rhythmic movements, neuromuscular coordination, balance and poise. It is a challenge to learn new skills, and dance allows participants, regardless of their ages, the satisfaction of both achievements and acceptance

کنسرت

هنر اول

آذری

ادامه در پست بعدی خواهد بود وااسلام...

دستور

Azərbaycan xalq rəqsləri, bir sıra müxtəlif rəqslər ki nəsildən nəsilə xalq arasında qalıb və getdikcə inkişaf edib. Bunların bəzisi asldə dini mərasim üçün və ya müharibəyə hazırlığı üçün yaradılsada sonralar yalnız şənlik məclislərində göstəriliblər

Azərbaycan xalq rəqslərinə «Qazağı», «Heyvagülü», «Lalə», «Qızılgül», «İnnabı» və sairələrini misal gətirə bilərik. Bununla yanaşı «Dərbəndi», «Aşqabadi»,«Əsgərani», «Qars» və digər milli rəqslərimiz də Coinstar money order var ki, onlar Azərbaycanın coğrafi adlarını özündə yaşadırlar. Azərbaycan хalq oyun havası olan «Şalaхo» isə şən, nillli, qıvraq rəqs musiqisidir. Bu sözün mənası şalaхo-şələküm (daha dəqiq desək, şələkə yüküm) sözü uzun illər ərzində çoх dəyişilərək təhrif olunub

منابع:
آذری دانس
تبریز دانس
گروه سهند دانس
فیس بوک رقص آذربایجانی

گردآورنده/ تبریز ویکی لینکلر



مرتبط با : آذربایجان * تورک سئسه لینک
برچسب ها : رقص آذری-هنر رقص-آذربایجان-azerbaijan-azeri dance-انواع رقص-فولکلور-
نویسنده : تبریز قارتال
تاریخ : شنبه 1 فروردین 1394
زمان : 02:18 ق.ظ
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
پنجشنبه 27 اسفند 1394 02:13 ب.ظ
منتدارام عزیزلر منی بو قوربت ایللر ایچنده باشیمی اوجالدیز آلاه سیزین باشیزی اوجالتسین
تبریز قارتال پاسخ داد:
تشکور یاشایین...
آدیزی یازمامیسیز !
خزربایجان سه شنبه 4 فروردین 1394 04:47 ب.ظ
سلام
چند تا عکس درباره تخریب خانه های قدیمی تبریز داشتم
گفتم اگه خواستید در وبلاگ بزارید

تخریب خانه های تاریخی تبریز در کوچه برق لامع
http://8pic.ir/images/sbsmmfqoc1xaym4bk5uf.jpg

تخریب خانه های تاریخی در کوچه ی بارناوا
http://8pic.ir/images/euskviwvo5sz7je5pd0x.jpg

با تشکر
تبریز قارتال پاسخ داد:
سلام ساغولون...
تبریزلی دوشنبه 3 فروردین 1394 05:19 ب.ظ
به این دو تا صفحه فیس بوک سر بزنید
مطالب و کلیپ های ترکی مفیدی دارند
https://www.facebook.com/biligbitig?fref=photo
https://www.facebook.com/ariduruturkce?ref=ts&fref=ts

تبریز قارتال پاسخ داد:
ممنون
تورک دوشنبه 3 فروردین 1394 03:01 ق.ظ
قارتال قارداش رقص آزربایجان بهترین رقص دنیا و جهان هست من خودم عشق رقص آزربایجانی هست یاشاسین رقص آزربایجان یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورک ملتی
تبریز قارتال پاسخ داد:
یاشا قارداش بیزیم رقص بیزیم فرهنگیمیزدی...
زیبایی های آذربایجان دوشنبه 3 فروردین 1394 12:43 ق.ظ
خانه تکانی بعد عید؟
تبریز قارتال پاسخ داد:
شاید اگر وقت کردم والا میرم دنبال کیف و حالم! خخخخخ
زیبایی های آذربایجان یکشنبه 2 فروردین 1394 04:46 ب.ظ
بسیار عااالی...
تبریز قارتال پاسخ داد:
تشکر ...
هنر عااالی...
قربانی -اسپیران شنبه 1 فروردین 1394 01:27 ب.ظ
سلام
یاشا دوستوم چوخ گوزل تعریف لریبسیز الریز آغریماسین
تشکوررلررر
تبریز قارتال پاسخ داد:
سلام
خواهیش ائلییرم وار سلامت اولاسیز...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
:: سلام به شهریار
:: فولکلور ترانه های آذربایجان
:: دوربین تبریز لینک 73 (شهرک زعفرانیه تبریز)
:: حكیم ملا محمد فضولی
:: عکس با لباس اصیل آذربایجان
:: دوربین تبریز لینک 72 ( سفر به زنوز و زیبایی های آن )
:: درباره تبریز و آذربایجان و اخبار About and News
:: روستاهای تاریخی حماملو و اویلق و کرینگان ورزقان
:: افتتاح مرکز همایشهای بین المللی خاوران تبریز
:: پرفسور لطفی زاده ریاضیدان و دانشمند بزرگ آذربایجان
:: تبریز 2018 را مثل خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی باشیم
:: کویر قوم تپه آذربایجان
:: شهروند لینک آذربایجانی 69 (عکاس آقایان انصارین و عزیزی )
:: زیر پوست شهر تبریز ، "ژن" نامرغوب یا بی پولی
:: توریسم و اهمیت آن برای اقتصاد شهر
:: Richard I'Anson and trip to Tabriz
:: جشنواره قیزیل گول یا گل محمدی آذربایجان
:: اردبیل و تماشای تاریخ و طبیعت
:: رقص های آذربایجان آمیخته با هنر و فرهنگ غنی
:: پیاده محوری لازمه شهر تاریخی توریستی تبریز
:: شهروند لینک آذربایجانی 68 ( غذاهای کدبانوی آذربایجان )
:: گردشگری با چادرهای اوبا عشایری در آذربایجان شرقی
:: شب قدر و شعر علی
:: جوانان خیر تبریزی بجای حج به گلریزان اهدا کردند
:: هتلهای ارزان قیمت برای مسافران تبریز
:: سوغات آذربایجان غربی و اورمیه
:: جلیل مثنی سماور ساز با مس تبریز
:: دوربین تبریز لینک 71 ( گلجار و دویجان مرند )
:: قدرتمندی زبان ترکی
:: شهروند لینک آذربایجانی 67 (عکاس آقای ایرج خانی)


 

شارژ ایرانسل

فال حافظ